themepunch

themepunch supports this item

Supported

2199 comments found.

​Hi, I am trying to get a form field to focus ($(’#username’).focus() ; ) with javascript, using slider revolution jquery plugin. However it will not work.

I am also using materializecss so thought it might be that, but have now tested by stripping everything out except slider revolution and having a very simple form. focus and autofocus still refuses to work.

Do you have any advice for how i can get it to work? I have worked out that if I remove the data-x data-y data-frames etc section from the static layer then it will work, so it’s obviously something in the slider revolution javascript which is breaking it.

Kind regards,

Lee

Hi Lee,

Sorry for the confusion. You don’t seem to have a support certificate from us, so maybe the plugin was packaged with your template/theme? If so, here’s how support works in these cases:

https://help.market.envato.com/hc/en-us/articles/213762463-Bundled-Plugins

https://help.market.envato.com/hc/en-us/articles/213762463-Bundled-Plugins#support

And then to get a support certificate from us just purchase a copy of the plugin here from CodeCanyon. And then just open a ticket in our support center and a member from our team can help you with this asap!

Cheers from the team @ ThemePunch

Facebook Twitter Support

Sorry but I have already told you that I am using the jquery version and not a bundled version! The client I am working with has purchased it. Do you actually read the comment?

Hi Creationsphere,

Please accept our apologies. When a comment is made that doesn’t contain a purchased badge it almost always means the customer has received the plugin with their theme/template (the jQuery version is also commonly bundled with themes/templates). But in your case, please visit our support center and as long as you have your client’s purchase code we can help you with your questions asap!

Cheers from the team @ ThemePunch

Facebook Twitter Support

Do I get a back-end area with this plugin? If so what is Jquery visual plugin for? Thanks

Hi sdefterali,

The product sold here is the regular slider package (HTML/CSS/JS files), and then the Visual Editor is an optional addition sold separately here:

https://codecanyon.net/item/slider-revolution-jquery-visual-editor-addon/13934907

Cheers from the team @ ThemePunch

Facebook Twitter Support

​Is it possible to customize the slider to scroll and navigate as it does at https://www.timepot.io/ ?​

Hi mahtah,

Thanks for contacting us :) Changing slides via mouse-wheel scroll is definitely possible, but the trick where the slider disappears at the end would need to be implemented as custom work.

Cheers from the team @ ThemePunch

Facebook Twitter Support

Autoplay of mp4 inline videos is not working beyond the first loop on any IOS devices using Chrome or Firefox. This feature does work on IOS devices using the Safari browser, just not reliably on Chrome or at all on Firefox.

I have been attempting to resolve this issue via your support system for several days – private ticket #1212850 but the support person seems to think the issue is with the WP version of RS not the JQuery version. The results of my testing on various mobile devices follows:

The issue seems isolated to IOS devices running 10.3.2 on any browser other than Safari. As the Chrome browser enjoys a very large browser market share on IOS devices, this is a significant issue.

IOS 10.3.2 on iPhone 7, 7Plus and iPad Pro – all exhibit the same behavior

Chrome – latest version available on the app store on IOS 10.3.2

The MP4 and/or WEBM video will sometimes play on the first loop. It will not play on subsequent loops, rendering only the poster image on all subsequent loops. By clearing cache in Chrome (Settings -> privacy -> Clear Browsing Data) I can sometimes get the video to play when I refresh the page, but not reliably and not every time I clear cache/cookies. Even if the video does play the first loop after clearing cache/cookies, it will not play on subsequent loops.

Firefox – latest version available on the app store on IOS 10.3.2

The video will not play at all, not on the first loop or any subsequent loops. Clearing cache/cookies as not effect, the video never plays and renders only the poster image.

Safari – latest version available on the app store on IOS 10.3.2

The video plays as expected, on first and any subsequent loops.

Android

Galaxy S7 and Galaxy S and Google Pixel XL

Chrome – latest version

The video plays as expected, on first and any subsequent loops.

Firefox – latest version

The video plays as expected, on first and any subsequent loops.

Hi babrewer,

Thanks for your message! We’ve just transferred your ticket to a new agent and he will be in touch to assist you with this as soon as possible. Thanks ahead of time for your patience, and we will be in touch soon!

Cheers from the team @ ThemePunch

Facebook Twitter Support

why the HTML5 Background Video not playing on iOS devices?

http://www.3up-design.com/snaketest/test/zh/

Version 5.4.2 StarPath (08th April 2017) InLine Play of HTML5 Videos on Android and on iOS are supported

I use version 5.4.3.1 that should be work … Why can’t?

Hi Snake06,

Can you possibly contact over at our support center? Then we can put you in touch with the right person to help you with this asap!

Cheers from the team @ ThemePunch

Facebook Twitter Support

I contact you la. PRIVATE TICKET #1215688

Ok great thanks :) The agent assigned to your ticket will be sending you a message soon!

Cheers from the team @ ThemePunch

Facebook Twitter Support

Hi, could you please help me this issue:
+ Button Next & Prev not woking
+ Console log error: https://screenshot.net/jd4wyse
I hope you know how to fix this problem for me, waiting for your answer. Thanks!

Hi Bearthemes,

Just answered your question here:

https://codecanyon.net/comments/16818158

Cheers from the team @ ThemePunch

Facebook Twitter Support

Local Filesystem Detected ! Put this to your header: <script type=”text/javascript” src=”revolution/js/extensions/revolution.extension.migration.min.js”></script>

I put this file correctly but the message appear, why?

Hi ttpwd,

Sometimes certain things like video and svg’s don’t work well unless they are loaded on a traditional web server. So this is why you’re getting this message. But you could setup a localhost and build your sliders from there to get rid of the message. And when you add the slider to your online website the message will also be gone.

Cheers from the team @ ThemePunch

Facebook Twitter Support

Good day, please tell me which are the commands to control each layer from Json or Jquery? Thank you very much

Hi agmediastudio,

Thanks for your message. Kindly refer to this section of the documentation https://www.themepunch.com/revsliderjquery-doc/basic-layer-content-markup/ as it explains more about the “Basic Layer Content Markup”.

But if you need further help, contact us at our support center http://themepunch.ticksy.com and one of our technicians will attend to you asap!

Cheers from the team @ ThemePunch

Hi. What is the size of the javascript file after minifying? Thanks

Hi Kurren123,

The core scripts are 172kb, and then smaller scripts are sometimes loaded but only if needed for special features such as panorama, kenburns, etc.

Cheers from the team @ ThemePunch

Facebook Twitter Support

Hi, I’m evaluating Slider Revolution for purchase, and I’m wondering whether it’s possible to add slides dynamically to a slider in the jQuery version?

On page load, only one slide is loaded and displayed. Then, after some user actions, the next slide would be ajax-loaded from the server and then “transitioned” to, and so on.

Is it possible to do that through an API? Do I have to work with HTML?

Hi AfterSensis,

This isn’t possible at the moment, but we will add it to the request list!

Cheers from the team @ ThemePunch

Facebook Twitter Support

Hi there! We love the slider! I’m so sorry we purchased this instead of the wordpress version! :( The plugin is included in a theme we also purchased, but we want our own license. Is there anyway to upgrade or refund and repurchase the correct version? I’m so sorry! Thanks!

Hi BigGreenCC,

Thanks for your message and I’m sorry to hear about the problem. Please refer to this article for further assistance. https://www.themepunch.com/faq/bought-the-wrong-plugin/ .

Cheers from the team @ ThemePunch

Hi. When the update happens, does documentation contain details which files have been updated? (so i know which files i need to replace)

Hi scarjoh,

Depending on how you setup your slider, it would be everything from the “revolution” folder included inside the download package.

Cheers from the team @ ThemePunch

Facebook Twitter Support

Hi there,

Interested in buying this version but will it work within a CMS built using the Codeigniter PHP Framework https://codeigniter.com/?

Cheers, Joe

Hi Joseph,

Yes the plugin here is straight HTML/CSS/JS so it could be added manually to any CMS. And then we also have a Visual Editor available that could also be used to create sliders:

https://codecanyon.net/item/slider-revolution-jquery-visual-editor-addon/13934907

Cheers from the team @ ThemePunch

Facebook Twitter Support

Hi, every time I make a change to the website and don’t clear the cache the slider disappears. When I clear the cache it returns. Any ideas?

Thanks for your request !

Most of your questions can be answered by browsing through our detailed online documentation and FAQ page http://themepunch.com/support-center and https://www.themepunch.com/revsliderjquery-doc/slider-revolution-jquery-5-x-documentation/

As you have received our plugin via a theme purchase, there are two options:

1. For setup and integration issues, please contact the theme author directly. If you want to update the plugin, you will have to wait for the theme author to include the latest version in their theme. With the latest plugin .zip file you can then do a manual update.

2. If you need direct support from us as well as automatic updates in the backend, you can purchase a plugin license from us. The license key you receive can be entered in the plugin backend and will unlock the automatic update feature for you. When commenting on the envato item page or submitting a ticket to our support system, you can also enter the purchase code to become eligible for support.

We hope that this clears things up a bit!

This comment is currently being reviewed.

Hi brandage1,

We flagged your message because it’s best not to share purchase codes publicly but no worries!

And so sorry for the confusion! Please contact over at our support center and a member from our team can help you with your issue asap!

Cheers from the team @ ThemePunch

Facebook Twitter Support

IgorA100

IgorA100 Purchased

...

I want to add a slider to a joomla site. I can see you have details on how to add to a shopify site. Do you have instructions on how to build for a generic html website? Also do I need to purchase this plugin + the builder or just the builder?

Hi Matt2012,

Thanks for your message. We don’t currently have a Joomla version available, but the plugin sold here is just straight HTML/CSS/JS, so it could be manually added to any CMS with a custom setup. However, the Joomla Version for 5.x will be available soon here at CodeCanyon!

Thank you for your patience and understanding,

Cheers from the team @ ThemePunch

That’s great news. Obviously I am in the middle of a site build but would much prefer to wait for a joomla version. Could you hint at timescales months / weeks?

Hi Matt2012,

Thanks for your reply. Unfortunately, we do not have an ETA for this. But as soon as it is ready, we will announce it through our Newsletter. Please be sure to subscribe it here Join The ThemePunch Newsletter

Cheers from the team @ ThemePunch

A quick presales question relating to your Jquery version of Revslider…

1. I have a jQuery menu running as a separate entity on the webpage. From a menu selection, can I invoke a slide to appear from within an embedded Revslider slideshow?

2. What is your recommended best practice approach for this to occur and is this discussed in your documentation?

Hi mobiaus,

Yes this is possible and is included in the documentation. If you decide to purchase just contact us over at our support center and a member from our team can provide you some more details  :)

Cheers from the team @ ThemePunch

Facebook Twitter Support

Hi , i use w3 total cache plug-in , but my problem, i can not remove the query string… https://image.prntscr.com/image/AXNCKwWBTK_kosIMwBkWuw.png https://image.prntscr.com/image/iSV9wRwmRECdgMyzXmN5wQ.png

Oh sorry I wrote in the wrong location.

No worries we’ve just answered your question over in the other discussion board :)

Hi There,

I’ve purchased both this and Slider Revolution jQuery Visual Editor Addon.

Will there be a CI 3 update to this?

Also I have 4 versions of our site: local, dev, staging and live all on the same domain except local.

Is the licence for one specific root URL?

We’ve only put this in to Dev for now and looking to role it out over next couple of weeks.

Will we have any issues providing the root URL is the same?

Cheers, Joe

Hi Joe,

For your CI 3 question, I think you’re asking about CodeIgnitor? If so, there aren’t plans for this currently, but we will certainly add it to the request list! For your licensing question, registration is good for a single installation, i.e. wherever you have the Visual Editor running.

https://www.themepunch.com/faq/reuse-purchase-code-on-new-site/

Cheers from the team @ ThemePunch

Facebook Twitter Support

by
by
by
by
by
by